Zlingit

Zlingit – Prisvinnande idé för att öka idrottsklubbarnas intäkter 

Umeåbolaget Zlingit fick i slutet av 2017 en plats på Venture Cups lista på de 20 bästa idéerna under det årets tävling. Lösningen då var ett modernt biljettsystem som skulle effektivisera, ge ökade intäkter till klubbarna och på så sätt hjälpa dem med utmaningen att skapa ett större intresse för deras sport. Idag ser bolagets fokus lite annorlunda ut, men visionen är fortsatt att skapa bättre förutsättningar för klubbarna att skapa intäkter och intresse genom att stärka relationerna med både sponsorer och publik genom ett så kallat “Sports engagement system”.  

Zlingit jobbar idag med att engagera publiken på ett nytt och interaktiv sätt, som också skapar ökade intäkter för sportklubbar, genom att erbjuda digitala marknadsföringskanaler till sponsorer. Detta gör dem genom att konvertera traditionell marknadsföring på t.ex. sarger och tröjor till digitala spel, tävlingar med mera.  

Genom Zlingits system får användaren en central plats för sin digitala sportupplevelse. Här kan de köpa sina biljetter, tävla och vinna priser, vara med i omröstningar, läsa nyheter och statistik, ge feedback till klubbarna på förbättringsområden samt samla lojalitetspoäng och få schysta erbjudanden.  

Vi på Sportup North har hjälpt Zlingit genom att täcka en del av utvecklingskostnaderna för deras tjänst. 

Kontakt 

www.zlingit.com
hello@zlingit.com